Div Reiser

Tyrkia 21/7 - 4/8...2011

Dro fra værnes kl 18 ca. Tok 4,5 timer med fly. Når vi ankom Antalya flyplass, møtte jeg på arbeidskolega som også skulle feriere i Tyrkia, men i Alanya. Vi skulle bo i Side, det er midt i mellom Antalya og Alanya. Da ble det bare en time med buss. Bodde på et hotel som heter Inside - det er et all inclusive 3 stjernes hotel. Maten var bra og renholdet helt greit, men bassenget kunne vært litt bedre renset.
Var ute å spiste noen ganger på kvelden å det anbefales sterkt. Kjempegod mat alle steder vi prøvde oss, men aller best kinaresturanten, mye bedre enn hjemme i Norge.
Så tok vi turen til stranden, å den er bare help topp i Side. Fin sand også når man skal bade. Strandpromenade så langt øye ser, virkelig fint:) Veldig godt å slappe av under min parasoll. Lå på rundt 30-35C. Det er jo passe temp:)
Var ikke så positiv sist jeg var i Tyrkya, men fikk en mye bedre opplevelse denne gangen. Er ikke umulig at det blir en tur neste år også:)

Aalborg 16 - 18 juni 2011

Dro fra Trd tidlig fredag morgen å landet i Aalborg kl 10,35. Ventet så lenge på bagasjen, men måtte innse at den ikke var blitt med fra mellomlandingen i Oslo. Dro til hotellet for å sjekke inn, så ute å shoppet litt før det ble et par øl med godt selskap fra Trøndelag og Bergen. Tok så turen til Vang hovedgård, der Westergaard har sin filial. Ble godt motatt og sto med en pils i hånden før vi rakk å blunke:) Gikk derretter ned for å se Åringene på beite. Var helt utrolig å se L'orage igjen, han var blitt kjempefin å det virker som han fortsatt har sitt gode gemytt:) Ble der til kl 7 på kvelden å pilset litt før vi tok turen til Åalborg for litt middag. Der hadde andelsbestyrer ordnet med langbord på biffresturangen nere hotellet vi bodde på. Var sosialt å ble kjent med flere andelseiere fra flere lag. Gikk deretter på hotellet å tok tidlig kveld, da vi hadde i bakhodet(det er en fest i morgen også!!!). Var glad for det på lørdags morgen da formen var på topp og vi dro på omvisning på Vang hovedgaard kl 10. Ble vist rundt i stallene, luftegårder og sandløypene av Bo selv. Kjempefint anlegg som man bare drømmer om å få:)
Tok turen tilbake til Aalborg for å ta en dursj å slappe litt av før turen tilbake hos Westergaard skulle tas. Teamet hadde stelt istand en sommerfest som startet kl 15 lørdag. Der ble vi møtt med kaffe å kaker først å hoppeslått for ungene, som jeg egentlig hadde veldig lyst å prøve, helt til en viss trønder sa til meg at det var jeg for gammel til... hm skjønner ikke;)
Ble en del pils og en.... cognac før middagen var klar. Det var det helstekt gris med en svor jeg ikke kunne få nok av. Knallbra mat med godt tilbehør. Ble kjent med nye fjes å fikk danset swing så det holdt:) Danskene er overhyggelige, noe som gjorde turen veldig behagelig. Man føler seg velkommen uansett hvor/når man kommer:) Dro fra festen ca kl 01,30 tilbake til Aalborg der min venninne hadde lovet å komme ut på byen med flere fra festen. Jeg var sliten å vi tok kvelden ca kl 02,00. Opp kl 9 på søndag morgen. Spiste frokost før vi ble hentet av Bård kl 11,00. Da gikk turen til Skive for å se på andelshesten vår K.L.M Airbus som står hos Jan Dalhgård, unghesttrener som westergaard bruker frem til høsten som 2 åringer. Hesten var veldig fin å Dalhgård å frue var veldig hyggelig. Fikk tatt litt bilder med airbus før vi så på løypene han hadde preparert. Virket som alle hestene koste seg masse sammen å Aibus var veldig harmonisk å snill. Takket for oss å tok turen videre til flyplassen der vårt fly hjem gikk kl 16.10.
Hadde ei knallhelg som vi gjerne gjentar igjen😎

Bulgaria 24/5 - 31/5...2011

Da var det tid for en ukes ferie til Bulgaria med familie og venner.
Dette var den første turen som skulle gå fra Trondheim i år. Det så man da alt ikke hadde åpnet for storsesong enda. Var heldig været, par dager med overskyet men god tempraturer var det. Hadde med 7 unger på denne ferien som kom å vekket meg vær morgen kl 8. Det var fint, da vi alle kunne starte dagen med å spise frokost sammen. Ble noen koseøl iløpet av dagen, men tok aldri av på denne turen. Badet masse med ungene i poolen, deilig tempratur. Fikk shoppet litt "fake" treningsklær og tok en tur inn til varna by. Jeg liker bulgaria, da det ikke er så mye mas å innkastere som i spania + flyturen er jo mye kortere visavis gran canaria. Fikk tatt en del bilder som vi skulle senere bruke til min søsters utdrikkningslags tskjorter. Ble også bedd ut på date av livakten ved bassenget, men takket pent nei, da jeg ikke følte meg så spesiell. De har jo ei ny vær uke, ikke noe for meg;) Trodde jeg skulle bli lei alle ungene, men det var kjempekosli å ha noen på mitt barnslige nivå;)
Hadde en kjempefin tur å var faktisk mer opplagt denne gangen når jeg kom hjem enn da jeg dro;)

Puerto Rico 29/10 - 05/11... 2010

Dro fra værnes kl 17.  Kjøpte kun 1 øl og 1 cognac på flyet, tenkte vi skulle ta det rolig da dette er en lang tur. Flyturen tok 6 timer og 10 min. Så tok vi buss i 45 min etterpå for å komme til Puerto Rico. Vi bodde på et hotell som heter Puerto Plata, der jeg har bodd mange ganger før... Deilig å komme ned i baren å bare: "Hei, hvordan går d?"  "MARIANNE" nice to finaly se you again... :)  Marthe ble fort varm i skjorta å gjorde d hun kunne for å lære Fabian litt norsk: Jeg elsker deg, d ble til jeg LESKER deg, hehe:) Møtte noen som jeg hadde jobbet på samme bedrift når jeg var i Tønsberg, d var morro. Vi tilbrakte litt tid med de + at jeg ble med på en fjelltur (slitsomt i varmen, men utrulig deilig etterpå). Marthe feiret bursdagen sin ved å drikke litt for mye brus (antagelig kullsyren hun ikke tålte, hehe) Ble veldig så rolig dagen etter å ville ikke ha mere "brus"...  Vi hadde besøk av en søt liten firfirsle i leligheten,  den spiser jo andre småkryp men marthe var mildt sakt livredd for den, så vi måtte jage den ut. Vi hadde tatt en del bilder og video fra karaoke ovs... men det kameraet er ikke å finne (kanskje like greit) hehe. Vi hadde en knallfin ferie som vi skal gjenta igjen. Ble jo ikke sliten denne gangen, bare litt lei alkohol ;) 30 grader og litt overskyet var perfekt for oss :)

Tyrkia 22/7 - 5/8...2010

Startet med en øl på flyplassen, man må jo forbrede seg for en fuktig all inclusive ferie:)
Det ble noen cognac på flyet der vår sidemann fikk litt for mye å fortalte en god del om sitt "armeringsjern" til frustrasjon fra sin kone som satt bak med alle deres 6 barn:) Det ble vel en ferie som hund i bånd for han etter denne fortellingen... Tror ikke jeg har ledd så mye på en flytur noen gang:)
Når vi ankom Antalya var det over 40C, trodde ikke jeg skulle få pustet... Men noen kalde pils å aircondisjon på bussen til hotellet gjorde susen :) Hotellet vi bodde på het Kandelor å ligger i alanya 250m fra Kleopatrastranda. Dær var maten veldig variert å god, men 14 dager... ja da blir man matlei uansett hva de har å det ble noen turer på kinaresturant ovs. Dro på tur til Belsik for å se delfinshow å senere bade med de. Det var en adrealin opplevelse, fantastiske smarte dyr. Godt de ikke fikk tatt bilde når delfinen kom opp under meg, da jeg fikk en litt hai.. opplevelse å hadde et ansiksutrykk som sa at min siste dag var kommet... hehe :) Etter en uke kom min søster Eva og kjæresten Jøran på overaskende besøk. Det var veldig morsomt da jeg enda lå i sengen da de tusset inn på hotellrommet vi bodde på:) Vi ble med på hotellet deres, før vi dro på stranden å badet:) Jeg hadde veldig lyst til å dra på Rasmus Seebach consert som alle ble med på. Det var veldig bra å vi tok strandpromenaden hjem igjen:) Jeg å Eva hadde litt troen på nattbading, men guttene var ikke helt dær... hehe:) Vi hadde en solfylt å fin ferie med masse bading å morro på kveldene:)

Paris 28-31/01-2010

Dro fra værnes til Oslo så Oslo videre til Orly. Tok tog fra Orly til Paris By. Dær dro vi rett på bar til bar runde m kofferten på slep. Husker ikke så mye av den siste timen fra baren til vi var på hotellet, men hørte noen rykter om synging i gatene ( 4 pils og 1 pizza) Morro var d iallefall... Fikk tlf fra Camilla kl 07.00 fredag morgen, da skulle vi på Grobois å kjøre hest. Formen var ikke på topp å d regnet ganske så bra. Alt var glemt når jeg fikk se de forholdene de hadde der (må ses å prøves) Jeg fikk kjøre camillas hest Starletta Sarletta å Camilla kjørte en annen ved navn... ja si d?? Etterpå dro vi på Mac`ern å spiste litt før vi møtte Merete for litt Campis som ble til rom og litt Wisky. Etterpå dro vi tilbake til hotellet for å sove litt. På kvelden dro vi inn på Vincennes for å se på heste auktionen. Der møtte vi flere norske tilreisende og d ble nok en gang litt Øl/vin/Champis :) Dro derfra i 23 tiden tilbake til paris by, der ble d Kinamat før vi tok kvelden.
Lørdag var vi litt rundt omkring så jeg fikk se litt før d endte opp m Indisk mat og bar runde. Godt m en litt rolig dag ;)
Søndag dro vi inn til Vincennes for å se Prix d amerique. Ikke en vanlig Leangen dag for å si d sånn. Store forhold. Prøvde meg inn på hesteringen, da jeg hadde lånt et bånd som vakten hadde fått m seg. Ganske strengt å komme inn der å egentlig bare tull å gjøre d, men litt morro må man jo ha. Sikkert ikke stor sjanse for å ha starthest der på en sånn dag noen gang.
Tok taxi fra Vincennes til flyplass Orly. Litt stress å dra samme dag som Prix d Amerique, så neste gang venter jeg til mandag. Hadde en kjempefin tur som jeg gjerne gjentar igjen ;)

Spania 18-25/12-2009

Puerto Rico - Gran Canaria 18.12.2009 - 25.12.2009

Dro fra værnes kl 15.30. Flyturen tok ca 5 1/2 time, men vi delte på oss en Cognac flaske å det ble riktig så morsomt.
Litt mye skyer, kun 2 dager m sol. Uansett godt å slappe av 1 uke. Var på fotball pub å så Chelsea, da d ikke var noen kamp m Manchester United. Ellers var d bare avslapping og mye gåturer. Hadde en fin ferie. Trives godt i Puerto Rico ;)

Bulgaria 21-28/08-2009

Golden Sands - Bulgaria

Da var det tid for en liten ferie igjen.
Dro fra værnes kl 15 på fredagen, bare 3,5 timer i flytid. Det var behagelig imot 5 - 6 som jeg pleier :-) Reiste på et hotell som ligger en halvtime unna flyplassen -  Viva Club Hotell. Vi hadde bestilt all inclusive og både mat å drikke var knallbra. Koltbord til frokost, blanding av koltbord og lett middag til lunch. Middagen måtte man bare ha med seg, det var jo så mye å velge imellom. Tror jeg la på rundt omkring 4 kg på en uke, noe som ikke var så bra men det går vel av igjen med litt intensiv trening :-)
Var forsåvidt en rolig ferie med litt karaoke og sånne ting som jeg ikke burde gjøre. Værst for de andre, hehe :-)
Knallbra vær og kjempefin plass som jeg gjerne drar tilbake til :-)

Nå har jeg lyst til å prøve Cruise i Caribien eller Las Vegas neste gang, men skal vel mye til for at det blir noe av....

Egypt 13-20/03-2009

Denne gangen gikk turen til Sharm el Sheikh i Egypt.

Kjørte til Gardermoen og tok fly derfra i ca 5 1/2 time.Reiste spesifisert og bodde på Sunset Hotell (anbefales ikke).
Tok Taxi til Nama Bay som var hovedattraksjonen for shopping og badestrender...  Der shoppet vi å snorklet i røde havet. Veldig fint om man liker å dykke/snorkle, da d er mange koraller og forskjellige fisketyper å se på. Var på Jeep/kamelsafari i ørkenen, noe som var greit å få m seg, men ikke noe "must".Jeg er vel den typen som liker å ligge på stranden eller ved bassenget å sole meg med en øl eller 3 :-)
Det var en del mygg og de er veldig fan av meg, noe som jeg merker enda faktisk... Det kunne godt vært bedre hygiene på resturangene etter min smak.Ellers var det bare sol å ikke en eneste sky på himmelen, veldig stabilt vær. Fikk vite når jeg kom hjem igjen at det hadde vert mulig å bade m delfiner, det hadde jo vert gøy. Får prøve det om jeg drar tibake noen gang :-)

Tenerife 21-28/12-2008

Dro på juleferie til Puerto De La Cruz som ligger på nordvestkysten av Tenerife.
Reiste Uspesifisert og havnet på et hotell som heter Lavaggi. Standaren var vel sånn der... Takterrasse uten basseng og et ganske slitt hotell, men man får vel det man betaler for...
De hadde et fantastisk havbasseng nede ved havna som vi besøkte vær dag, ca 10 min gange fra Lavaggi. Maten var veldig bra, spesielt den kinesiske.Var på besøk i dyreparken " Loro Parque" (Anbefales).
Der må man bruke en dag for å få med seg alt. De har Sjøløve,Delfin,Spekkhogger og papegøye show samt mange andre forskjellige dyr å se på.
Hadde en kjempefin ferie med bare sol og ca 20 grader.